Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Battlefield 3

Η Battlefield είναι multiplayer σειρά. Πάντα έτσι ήταν και έτσι θα παραμείνει. Λανθασμένα, η EA, μέσα από τα trailers και τις παρουσιάσεις, έστρεψε το βλέμμα του κόσμου προς την single player εμπειρία του τίτλου, προσπαθώντας να παρουσιάσει το Battlefield 3 ως κάτι που δεν είναι, απλώς και μόνο για να ανταγωνιστεί –ως πλήρες παιχνίδι με Campaign και Multiplayer- τη σειρά Call of Duty. Το Campaign του Battlefield 3 είναι το πιο αδύναμο σημείο του τίτλου και αυτό κυρίως επειδή αποτυγχάνει να μιμηθεί την πραγματική Battlefield εμπειρία, η οποία βρίσκεται στο multiplayer τμήμα του. Αυτό που βιώνει κανείς στο campaign του Battlefield 3, είναι μια .......
μεγάλη αντίθεση: Μέσα από αυτήν την 6ωρη περίπου εμπειρία, βλέπουμε τόσο την επόμενη, όσο και την προηγούμενη γενιά.
Η επιλογή των PC ως βασική πλατφόρμα ανάπτυξης ήταν σίγουρα η σωστή απόφαση, αφού ο οπτικός τομέας (πάντα μιλώντας για τα Ultra settings) ξεπερνάει οτιδήποτε έχει υπάρξει στα PC, ακόμα και την DirectX 11 έκδοση του Crysis 2. Οι φωτοσκιάσεις, τα textures και το animation είναι ένα βήμα πιο μπροστά από τον τίτλο της Crytek, με το μοναδικό τομέα στον οποίο να υπερέχει ακόμα το Crysis, να είναι αυτός των physics.
Αλλάζοντας κανείς την έκδοση του PC με αυτήν του PS3, παρατηρεί πάρα πολλές ελλείψεις και αρκετό optimization, το οποίο έχει γίνει προκειμένου να μπορεί να κρατηθεί το frame rate σε «ανεκτά» επίπεδα (και πάλι όμως λιγότερο από 30fps). Η έκδοση για τις κονσόλες αντιστοιχεί στα Low settings της αντίστοιχης PC και αυτό χωρίς καν να υπολογίζονται όλες οι «default» βελτιώσεις του DirectX 11. Με λίγα λόγια, ακόμα και αν ο υπολογιστής σας μπορεί να τρέξει το BF3 στα low settings, τότε αυτή είναι η έκδοση που πρέπει να προτιμήσετε.
Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι η έκδοση για τις κονσόλες είναι απογοητευτική, όμως βάζοντάς την κανείς δίπλα στα Ultra settings του PC, βλέπει έναν κατακρεουργημένο οπτικό τομέα: Οι ακτίνες του ηλίου δεν φτάνουν αυτές της DirectX 11 των PC, το anisotropic filtering, οι σκιές και η ανάλυση των textures έχουν μειωθεί στο ελάχιστο στις κονσόλες, ενώ τα motion blurring, tessellation και anti-aliasing απουσιάζουν πλήρως. Αγοράζοντας κανείς την έκδοση για τις κονσόλες, χάνει αυτομάτως το κυριότερο selling point του τίτλου: Την δυνατότητα να δει σήμερα πως θα δείχνει η επόμενη γενιά.
Campaign
Αυτό που μας έκανε εντύπωση στο campaign του Battlefield 3, είναι το πόσο πολύ προσπαθεί να αντιγράψει στοιχεία από το Black Ops. Γιατί να έχεις ως σλόγκαν την έκφραση «above and beyond the call» όταν ο τρόπος αφήγησης σου είναι ακριβώς ο ίδιος με αυτόν του μεγάλου σου ανταγωνιστή; Η σύγκριση με το Black Ops γίνεται τόσο αβίαστα, που είναι πολύ πιθανόν η Dice να επέλεξε επίτηδες τον ίδιο τρόπο αφήγησης: Ανάκριση σε ένα δωμάτιο και την παρακολούθηση των γεγονότων -υπό μορφή αποστολών- σε παρελθόντα χρόνο. Πιθανώς να ήθελε να αποδείξει ότι αυτοί «μπορούν να το κάνουν καλύτερα», όμως η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει τίποτα το ενδιαφέρον πίσω από την πλοκή του Battlefield 3.
Το σενάριο θυμίζει απομίμηση επεισοδίου του «24», σε ένα διεθνές κυνήγι πυρηνικών όπλων και τρομοκρατικών χτυπημάτων σε μεγαλουπόλεις, το οποίο αφήνει παγερά αδιάφορο τον παίκτη με το όποιο δράμα προσπαθεί να δημιουργήσει προς το τέλος. Ακόμα και όταν το σενάριο προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή του θεατή με θανάτους χαρακτήρων και συντρόφων, αποτυγχάνει πλήρως στο να τον κάνει να αισθανθεί κάτι.
Η πλοκή έχει περισσότερο «χρηστική σημασία» (όπως εξάλλου και στα Call of Duty), απλώς και μόνο για να δικαιολογήσει την μετακίνηση του παίκτη από το ένα μέρος του πλανήτη στο άλλο. Όμως τα προβλήματα του campaign είναι βαθύτερα από αυτό. Το campaign του Battlefield 3 ακολουθεί το ίδιο «σύνδρομο του διαδρόμου» των Call of Duty, με ακόμη όμως πιο άτεχνο τρόπο. Υπάρχουν πολλαπλά προειδοποιητικά μηνύματα που εμποδίζουν τον παίκτη από το να κινηθεί έξω από αυτόν τον διάδρομο, όπως επίσης υπάρχουν και αόρατοι τοίχοι.
Από ένα παιχνίδι όπως το Battlefield θα περίμενε κανείς τουλάχιστον περισσότερη ελευθερία, όμως ο «διάδρομος» του BF3 είναι ακόμη πιο στενός. Επιπλέον, υπάρχουν τα ίδια λάθη στον σχεδιασμό και εδώ: Ο παίκτης ακολουθεί συνέχεια μια κουκίδα, ενεργοποιώντας το ένα scripted event μετά το άλλο και παίρνοντας μέρος σε shooting galleries αρένες με προσχεδιασμένη A.I. Είναι εύκολο να εντοπίσει κανείς την προσχεδιασμένη Α.Ι., από την στιγμή που κάθε νέα προσπάθεια σε μια σκηνή (ύστερα από μια αποτυχία) εξελίσσεται με τον ίδιο τρόπο.
Υπάρχουν πολλά ακόμη σημαντικά προβλήματα στο σχεδιασμό αυτού του 6ωρου campaign, τα οποία, αν και δεν παίζουν τελικά και τόσο μεγάλο ρόλο σε έναν multiplayer τίτλο όπως το Battlefield 3, ωστόσο αξίζει να αναφερθούν. Αν έπρεπε να επιλέξουμε το σημαντικότερο πρόβλημα, αυτό θα ήταν τα υπερβολικά πολλά σημεία με ασταμάτητα κύματα εχθρών. Σε αρκετά σημεία το campaign ωθεί τον παίκτη να παίξει με ένα συγκεκριμένο τρόπο και, αν δεν το κάνει αυτό, τότε τον τιμωρεί με ασταμάτητα κύματα εχθρών.
Σκηνές στις οποίες πρέπει να χρησιμοποιήσει συγκεκριμένα όπλα για να σκοτώσει τους εχθρούς (όπως το αυτόματο όπλο πάνω στο τζιπ στο τέλος της δεύτερης πίστας), αλλά και σημεία στα οποία πρέπει να προωθηθεί στην επόμενη κουκίδα προκειμένου να εξαφανιστούν, ως δια μαγείας, οι εχθροί από την οθόνη, είναι τεχνικές κακού σχεδιασμού προηγούμενης γενιάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου